Rekonstrukce ozubnicové dráhy Štrba - Štrbské pleso

Tatranská Štrba, Štrbské pleso

Původní trať ozubnicové železnice z Tatranské Štrby na Štrbské Pleso byla vybudována v roce 1970 a během následujících 50 let neprošla žádnou zásadní modernizací. V roce 2022 při její modernizaci byla pro stabilizaci polohy kolejového lože použita speciální pryskyřice MC-Ballastbond 70.

Původní trať ozubnicové železnice z Tatranské Štrby na Štrbské Pleso byla vybudována v roce 1970 při příležitosti konání Mistrovství světa v klasickém lyžování a během následujících 50 let neprošla žádnou zásadní modernizací. Celková délka rekonstruované tratě je 4,7 km. Stabilizace systémem MC-Ballastbond 70 se prováděla z důvodu udržení polohy kolejového svršku v přechodových oblastech (most/terén), v obloucích, v oblasti zastávek a stoupáních. Takto slepené kolejové lože zachová svůj tvar dlouhodobě, bez potřeby opětovných častých úprav. Tento systém lepení zachovává propustnost lože pro vodu a je 100% UV-stabilní. Celá realizace trvala 2 týdny a bylo použito více než 20000 l pryskyřice. Výrobek po zabudování z hlediska ekologie nijak negativně neovlivňuje podzemní vodu a ani okolní půdu.

Rekonstrukce ozubnicové dráhy Štrba - Štrbské pleso s použitím systému MC-Ballastbond 70
Rekonstrukce ozubnicové dráhy Štrba - Štrbské pleso s použitím systému MC-Ballastbond 70
© MC-Bauchemie 2024
abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123